Raporteaza episod de hatespeech









Inchide

News / Studii / Portret / Interviu / Editorial / Activitati Urmatoare

BCU 11 sept 2017 - 4
12 septembrie, 2017
activitati

Şcoli fără discurs instigator la ură şi cu respect pentru diversitate?

Am donat ieri, în prima zi de şcoalã, cãtre BCU Cluj Napoca, un exemplar din fiecare dintre cele douã manuale dezvoltate de Consiliul Europei prin şi pentru No Hate Speech Movement: “Bookmarks — a manual for combating hate speech online through human rights education” (ediţie revizuitã în 2016) şi “We CAN — Taking Action against Hate Speech through Counter and Alternative Narratives” (ediţie revizuitã în 2017) — ambele disponibile şi în versiune digitalã.

Am donat, de asemenea, un exemplar din manualul “Bookmarks” tradus anul acesta şi în limba românã. 

Manualele sunt astfel acum disponibile în format fizic atât pentru elevi, studenţi, cadre didactice, cât şi pentru alte categorii de utilizatori ai Bibliotecii Centrale Universitare “Lucian Blaga” din Cluj Napoca!

Şi în acest an urãm tuturor elevilor, cadrelor didactice şi pãrinţilor un an şcolar cu reuşite şi un mediu de învãţare cât mai adecvat şi plãcut pentru toatã lumea, indiferent de etnie, limba vorbitã, religie, orientarea sexualã, mediul de provenienţã, culoarea pielii, statut social şamd.

BCU 11 sept 2017 - 1


“Necesitatea iniţiativelor educaţionale care vizeazã ura în mediul online este datã, în mare parte, de numãrul în creştere al situaţiilor de abuz de pe Internet, dintre care majoritatea cazurilor sunt constituite de tonuri extremiste şi rasiste şi care pot reprezenta o ameninţare la valorile fundamentale ale unei societãţi democratice. Cu toate acestea, ura din mediul online nu este doar o problemã a rasismului şi discriminãrii; este de asemenea o problemã a modului în care este folosit Internetul. Din aceastã cauzã, aceasta apare ca un fenomen relativ nou, care nu este pe deplin recunoscut şi înţeles. Elementul de” noutate” adus de discursul instigator la urã se referã la un tip de problemã ale cãrei modalitãţi de abordare rãmân deocamdatã necunoscute.

Multe tentative existente de a combate ura din mediul online se concentreazã pe mecanisme de control: eliminarea urii în momentul manifestãrii acesteia. Abordarea din acest manual priveşte discursul instigator la urã ca pe un simptom al unei probleme mai adânci.”
(Bookmarks, capitolul 1, pag. 7)

Un an şcolar cu reuşite vã dorim, #FãrãUrã!

— Irina Drexler, coordonator naţional No Hate Speech România

I.D.